První setkání Rozvoje oborového čtení a myšlení se uskuteční 9.-11.2. 2023 v Parkhotelu Průhonice.
Ubytování: 2-3lůžkové pokoje
Akce je přednostně určena pro pedagogické konzultanty a učitele projektových a podporujících škol.
Čtvrtek: 18:30 večeře, 19:30 začátek programu
Pátek: 8:30-12:30, oběd, 14:30-18:30
Sobota: 8:30- 12:30
ANOTACE
Hlavním cílem únorového setkání bude přemýšlení nad texty, které využíváme nebo bychom mohli využívat při učení větších tematických bloků. Prozkoumáme různé texty k vybranému tématu, promyslíme, jaký potenciál pro výuku nabízí používání více textů a jak je využívat v dlouhodobějším plánování výuky.
Pro tuto část programu bude potřeba, abyste si předem vybrali, ve kterém tematickém bloku budete na setkání spolupracovat s kolegy. Vyberte si ho prosím z nabídky v přihlašovacím formuláři.
Budeme opět sdílet, na čem jako učitelé-oboráři právě pracujeme, resp. co nám dělá radost.
Sdílet budeme také tipy na zajímavé a užitečné knihy a texty.
I tentokrát budeme mít příležitost plánovat svou vlastní výuku v malých skupinách.
A jako vždy nebude chybět prostor pro příjemné, obohacují a stmelující chvilky.
NABÍDKA TEMATICKÝCH BLOKŮ:
I. blok: Chemie na talíři a v žaludku (2.stupeň)
II. blok: Energie a její přeměny (2.stupeň)
III. blok: Současná Afrika (2.stupeň)
IV. blok: Život za "normalizace" a pád komunistického režimu v Československu (do prosince 1989) (2.stupeň)
V. blok: Každý jsme jiný (1.stupeň - 2. - 3.třída)
VI. blok: Karel IV. - otec vlasti (1.stupeň - 4. - 5.třída)
PRO HLAVNÍ TÉMA PROGRAMU (VÍCE TEXTŮ K JEDNOMU VĚTŠÍMU TÉMATU)
1. Přivezte si texty, které máte k tématu, jež jste si vybrali z možností v přihlašovacím formuláři.
(Nevadí, pokud žádný text k nabídnutém tématu nemáte, i tak se k němu klidně přihlaste.)
Používáte-li už k některým tématům více textů, přivezte prosím všechny, které máte k jednomu z nich.
Pokud nepoužíváte více k textů k jednomu tématu, přivezte si prosím jeden text, který Vám dobře fungoval ve výuce.
A JEŠTĚ SI PŘIVEZTE
2. Knihu, která Vás jako čtenáře – oboráře zaujala (např. potěšila, podnítila k přemýšlení, provokovala apod.).
3. Podklady pro sdílení v bloku „Na čem právě dělám – čím jako oborový učitel žiju“. Může jít o různé materiály z výuky, příklady textu nebo textů, máte-li i práce žáků, jsou vítány.
Tyto materiály se mohou týkat jakéhokoliv tématu, nejen toho, které jste si vybrali v přihlašovacím formuláři.
4. Podklady pro plánování vlastní lekce – např. texty, případně obrázky, schémata apod. (lekce už samozřejmě může být rozpracovaná, může být i již odučená, pokud se ji chystáte upravit a učit znovu)
Nezapomeňte na kontinuum, budete-li ho potřebovat.
Texty k bodu 1 si prosíme přivezte ve dvou kopiích.
Ostatní texty a materiály stačí i v jedné kopii.
Pokud je to možné, připravte si texty i materiály i v elektronické podobě. Aby užitečná inspirace nezůstala jen v malých skupinkách, plánujeme sdílení materiálů na projektovém intranetu (Teams).
Pokud jste PK, kteří právě neučí žáky, využijte spolupráce s učiteli, které podporujete. Pro společnou práci je přínosné, když také přivezete inspirativní materiály z výuky, texty nebo tipy na knihu. Děkujeme.
Milí kolegové oboráři, moc se na vás těšíme!
PŘÍPRAVNÝ TÝM
Petr Albrecht, Eva Břečková, Bohunka Jochová, Míša Kafková, Dáša Kopřivová, Jaromír Kozák a Jana Stejskalová