#25 ― MV - Anglická čtenářská lekce aneb návod, jak na prožitkové čtení v anglickém jazyce
III. BLOK,
cizí jazyk
To, že čtení je jedna ze čtyř jazykových dovedností, kterou pravidelně v hodinách cizího jazyka trénujeme, bereme my angličtináři za samozřejmost. Ale co beletristické čtení? Nabízíme žákům příležitost k prožitkovému čtení, které by jim přinášelo radost a zadostiučinění? V nabízené dílně se zamyslíme nad tím, proč jej do výuky zařazujeme tak málo, popř. vůbec. S lektorkou, která se anglickému beletristickému čtení věnuje, se podíváme na jeho benefity, ale i na úskalí, která nás od něj odrazují a překážky, se kterými si musíme poradit. Přijměte proto pozvání na anglickou jazykovou dílnu s návodem, jak s anglickým beletristickým čtením začít a jak jej postupně zařazovat do hodin angličtiny na 2. st. ZŠ. Lektorka vám představí své know how a svou vlastní cestu od snadného anglického obrázkového čtení s minimem textu, přes práci s komiksem, až po anglický beletristický text. S pomocí příprav odučených lekcí vás lektorka provede fází evokace, uvědomění i reflexe. Na konkrétních výstupech žáků budete moci posoudit, jak se jí to daří a zda byste anglické prožitkové čtení sami nechtěli vyzkoušet a zařadit do svých hodin angličtiny
Lektoři
Martina Štěpánová
Kapacita
6–20 míst
Cílová skupina
2. stupeň
Specifikace cílové skupiny
učitel angličtiny
Vzdělávací cíl
Představit vlastní know how anglické čtenářské lekce se sadoui nápadů pro fázi evokace, uvědomění a reflexe
Požadavky na účastníka
vyučuje angličtinu