#124 ― MV Jak podavatel ovlivňuje čtení a myšlení
III. BLOK, čtenářská gramotnost, český jazyk

Volných míst: 14     23.11.2019    8:30 –  12:30    240 min

„Cítím, že v mé výuce chybí něco podstatného. V médiích máme kolem sebe tolik textů, které se snaží někoho ovlivňovat nebo manipulovat. Kde se mají ty moje děti naučit kriticky myslet? Když je to nebudeme učit ve škole, tak budou těm manipulacím snadno podléhat. Ale jak je to mám vlastně učit?“ učitelka z Kolína.

Je tato paní učitelka reálná, nebo jen autoři anotace vytvořili podavatele, aby zapůsobili na vaše emoce? A proč a k čemu vytvářejí své podavatele další autoři? A je nějaký rozdíl mezi vypravěčem a podavatelem? A jak si s tím poradily děti, jak se jim dařilo vytvářet nové podavatele a co můžeme vyčíst z jejich výkonů? Na tyto otázky můžete získat odpovědi v dílně Jak podavatel ovlivňuje čtení a myšlení.

Lektoři
Miloš Šlapal, Štěpánka Klumparová

Kapacita
16–20 míst

Cílová skupina
2. stupeň

Specifikace cílové skupiny
učitelé českého jazyka a mediální výchovy

Vzdělávací cíl
• účastníci si vyzkouší a prozkoumají učební příležitosti rozvíjející ostražitost žáků v mediálním prostředí, konkrétně to, jak autoři prostřednictvím podavatele manipulují se čtenáři • učitelé budou analyzovat výkony žáků a zjišťovat, co může učitel z důkazů o učení vyčíst a jak to ovlivňuje další výuku