#104 ― Nový systém podpůrných opatření - jak dosáhnout maximální podpory pro každé dítě se SVP
4. blok

Přihlašování od 23.11.2018 10:00     11.11.2017    13:00 –  15:00    120 min

Dílna je určena pro vedení škol a pedagogické pracovníky, kteří mají v agendě péči o děti se SVP (členové školního poradenského pracoviště, výchovní poradci, speciální pedagogové, školní psychologové). Cílem dílny je seznámit účastníky s praktickými aspekty změn nejen pro školy, ale i pro děti a zákonné zástupce.

Nejprve se zaměříme na význam změn v pojetí SVP a podpůrných opatření (rozšíření i na děti bez zdravotního postižení či zdravotního nebo sociálního znevýhodnění, kombinace jednotlivých podpůrných opatření, jejich změna, atd.). Následně se budeme věnovat rozhodování ŠPZ (PPP/SPC) o přiznávání podpůrných opatření, včetně provázaností mezi potřebami jednotlivých dětí a finančním zajištěním podpůrných opatření. Velkou pozornost soustředíme na možnost škol i zákonných zástupců se odvolat v případě, kdy s rozhodnutím o přiznaných podpůrných opatřeních nesouhlasí.

V další části se budeme zabývat nastavením efektivního systému sdílení s poskytováním podpůrných opatření ve škole i v závislosti na druhu potřeb dětí. Nakonec budeme diskutovat o potřebě spolupráce mezi školou, zákonnými zástupci a ŠPZ (PPP/SPC).

Toto vše si ukážeme na praktických příkladech, které přinesl první rok fungování nového systému a na srovnání “starého” a “nového” systému.

Lektoři
Veronika Doležilová, Vít Beran

Kapacita
15–30 míst

Specifikace cílové skupiny
vedení škol a pedagogičtí pracovníci, kteří mají v agendě péči o děti se SVP (členové školního poradenského pracoviště, výchovní poradci, speciální pedagogové, školní psychologové)

Vzdělávací cíl
seznámení účastníků s praktickými aspekty změn nejen pro školy, ale i pro děti a zákonné zástupce

Požadavky na účastníka
dobrovolně: anonymizované poradenské dokumenty k jednomu dítěti vydané ŠPZ před a po 1. 9. 2016, anonymizované IVP k jednomu dítěti pro školní rok před a po 1.9.2016, anonymizované poradenské dokumenty, o nichž se účastníci domnvívají, že nejsou v pořádku (včetně připravení si krátkého zdůvodnění proč)